Sleep lack by looking at the screen

Looking at a screen in the evening disturbs the night's rest, causing sleep deprivation.

Displays disrupt the night's rest, causing a lack of sleep. Often we watch a long time on LCD and LED screen, which can be a TV, laptop, ipad or a telephone. To see what is on the screen, light has to come out, for this a backlight LED lamp is used. The problem is that too much blue light comes out. That is very different from the natural light. So if you look at that screen for hours, the body, but especially the hormones, gets out of balance.

 

Melatonin

It is about the hormone melatonin! Melatonin is made in the evening when the sun goes down. There is naturally more red light in the natural color spectrum and that is good, but from a screen comes a lot of blue light and that stops the production of melatonin. This gives you no sleep signal and when you go to sleep you will be more difficult to fall asleep, so your sleep is shorter and less deep. The result is that you do not wake up rested and are less concentrated and vital during the day. If this goes on, you will have chronic sleep shortage.

If you want a good night's sleep, we can help you!

Our blue light filter glasses Bluelightprotect PRO ensures that the blue light is blocked for 99% when you look at a monitor, and because of this the melatonin hormone is activated in a normal way and around bedtime you will fall asleep more easily and wake up well rested.

Prism LED screen graph
PRISMA LED graph PRO filter

All you have to do is set up the Bluelightprotect PRO 2 hours before bedtime. The next few days you will notice that you are more vital and you can concentrate better!

 

Recommended products

Blue light glasses LiMBURG-PRO
FF709-FRANKFURT-PRO-blue-blocker-001

We have 6 different frames in our webshop.

Persbericht van de gezondheidsraad:​Ledlicht wordt steeds meer toegepast: in verlichting en in beeldschermen van onder meer smartphones en tablets. Naast de vele voordelen heeft het blauwere licht mogelijk ook risico’s voor de gezondheid, zoals verstoring van de biologische klok en oogschade. Consumenten attenderen op mogelijkheden om die risico’s te beperken is volgens de Gezondheidsraad belangrijk. Ook pleit de raad voor ontwikkeling van producten die ledlicht met minder blauw afgeven en meer onderzoek naar de gezondheidseffecten van ledlicht.Blootstelling aan ledlicht neemt toeEr worden steeds meer ledlampen en beeldschermen verkocht, en daarbij worden deze met elke generatie lichtsterker. Bovendien brengen mensen steeds meer tijd voor een beeldscherm door: thuis, onderweg, op het werk. Mede dankzij flexibele werktijden en meer beeldschermgebruik bij de besteding van hun vrije tijd doen zij dit bovendien vaker in de donkere avonduren dan voorheen. Ledlicht bevat relatief veel blauw. Blauwlicht maakt mensen meer alert, wat afhankelijk van het tijdstip van de dag gunstig, of juist ongunstig kan zijn. Verstoring van de biologische klok Licht in de donkere uren kan de biologische klok van mensen verstoren en zo ongunstige effecten op hun gezondheid en welbevinden hebben.Er zijn wetenschappelijke aanwijzingen dat ledlicht dit sterker doet dan ander licht. De biologische klok zorgt voor een cyclisch verloop van onder meer hartslag, hormoonsecretie, lichaamstemperatuur en cyclus van slapen en waken. Verstoring van de biologische klok kan leiden tot een kortere slaap, verminderde aandacht en een grotere kans op ongevallen. Meer.....https://www.gezondheidsraad.nl/nl/taak-werkwijze/werkterrein/gezonde-leefomgeving/briefadvies-gezondheidsrisicos-van-leds

Honors Schoten Health Council